אחרי שקיבלתם החלטה החשובה – לפתוח עסק שלכם, צעד חשוב הבא: להמציא שם, עבור בייבי שלכם.
במאמר זה תקבלו 10 עצות מעשיות, שיכולות לעזור למצוא שם אשר יעזור לעסק שלכם להצליח.
- שם של דומיין
ב99% מהמקרים, יחד עם עסק, אתם מתכוונים לפתוח אתר אינטרנט. לפני שאתם מחליטים סופית על שם העסק – חשוב לבדוק ששם הדומיין הוא פנוי. נכון, היום ניתן למצוא דומיין עם מאות סיומות שונות ומשונות .app /.cafe /.cc וכו
בפועל זה אומר שתוכלו למצוא שם דמוניין הנחשק באחד מהסיומות. אך יחד עם זאת, חלק מלקוחות הם בעלי דעות “שמרניות”, חלק מלקוחות – אנשים מבוגרים.
לכן המלצה שלי – לחפש שמות דומיין בסיומות יותר מסורתיות – .com .net .co.il . org
אבל אם מדובר בסטארט אפ הפונה לקהל צעירים – במקרה כזה אפשר לבחור שם דומיין בכל סיומת העונה על צורך העסקי שלכם.
- תבחרו שם מקורי
תעשו בדיקה פשוטה. תחפשו בגוגל שם של חברה אותו בחרתם. תבדקו שלא נמצא שם דומה מתחומים אחרים. אתם לא רוצים להשקיע בפרסום, בניית אתר ולגלות שניתן בקלות להתבלבל בינכם וחברה אחרת, באותו תחום או תחום שונה.
- סימן רשום
עוד בדיקה קטנה שכדאי לעשות – לבדוק האם שם שבחרתם הוא במקרה לא סימן רשום
את הבדיקה ניתן לעשות כאן – https://trademarks.justice.gov.il/TradeMarkSearch/TradeMarkSearch?lang=he
- שם קליט
חשוב ששם של חברה יהיה קל וקליט. אך יחד עם זאת חשוב לבדוק שהוא קליט גם עבור אנשים אחרים.
לפני כמה שנים התקשרו אליי מחברה מסוימת. שלום אני מדבר מחברה XX. דווקא התעניינתי במה שהוא אמר. בסוף שיחה הוא עוד פעם חזר על שם של חברה. ניסיתי למצוא אותם בגוגל ולא מצאתי עד שהוא שלח לי מייל עם פרטים.
בסופו של דבר התחלתי בשיתוף פעולה עם חברה וגיליתי שלרוב לקוחות הייתה אותה בעיה. בעלי חברה התגאו בכך שמצאו שם קל וקליט, ורוב לקוחות התלוננו על כך שהם לא מצליחים לתפוס בשיחת טלפון שם של חברה.
- שם פרטי
בתחומים רבים שם שלכם כבעל מקצוע – מותג הכי חזק שלכם. ובמיוחד עם מדובר בשילוב של שם פרטי ותיאור קצר ופשוט של עסק שלכם.
“נטע גימפל – מטפלת באמצעות כלבים”, “אור דוד – דודי שמש איכותיים”, “טל גואטה – יועצת מס לעצמאים”.
כל אלה יכולים להיות שמות איכותיים עבור עסק שלכם.
- תביטו במפה
שמות של חברות ענק רבות קשורות לאזורים שונים בכדור הארץ ((Amazon, Fuji
אם עסק שלכם קשור למדינה מסוימת או אזור בכדור הארץ. אם אתם מתעסקים ביבוא, שיווק, תיירות, למידה ותחומים רבים אחרים. אתם יכולים לבחור כשם של חברה נקודה גאוגרפית הקשורה לאזור שנותן לכם השראה.
- תיאור קצר וקולע של העסק
כאשר אתם חושבים על עסק שלכם – איזה מילה או כמה מילים מתארות בצורה הכי טובה את מהות השירות שאתם נותנים ללקוח? תיקחו דף, עט, ותרשמו כמה גרסאות.
דוגמאות הטובות – am:pm (סופר שעובד 24/7), 7-Eleven (סופר שפתוח מ7 עד 23:00)
- תספרו סיפור שלכם
אם יש לכם סיפור מעניין הקשור לרעיון עסקי שלכם, לשלבים של הקמת העסק – תנסו לספר אותו דרך שם של חברה.
לדוגמא – kenvelo, virgin (ריצרד ברנסון רומז בשם של חברה שלא היה להם ניסיון עסקי בזמן הקמת החברה), Mozilla (Mozaic and Killer רוצח של דפדפנים)
- אסוציאציות
תחשבו איזה אסוציאציות יכולות להיות אצל לקוחות שלכם מהמוצר/שירות שאתם נותנים. כאשר אנו נזכרים במותגים כמו Puma/ Jaguar / Bounty / Burger King אנחנו בו זמנית חושבים על איזשהו רגש הקשור למותג ולשם אותו הוא מייצג.
תנסו למצוא אותם רגשות המחברות ביטוי מסוים ומהות של עסק שלכם וליתר דיוק אותה הרגשה שלקוח יקבל כאשר ישתמש בשירות שלכם.
- אל תתביישו לבקש עזרה
לפעמים אנחנו יותר מדי שקועים במחשבות שלנו ולא מצליחים לפתוח קו מחשבה לרעיונות נוספים.
אך מבחינה טכנית אין דבר יותר פשוט מלעשות פוסט ממומן בפייסבוק, או לפנות לאנשים בקבוצות מקצועיות, להציג רעיון עסקי שלכם ולבקש מגולים רעיונות לשמות.
תבטיחו למנצח פרס נחמד ותקבלו עשרות רעיונות לעסק שלכם ואולי אפילו כמה הערות טובות לגבי עסק עצמו.