יצירת לידים היא ניהול תהליך רציף של השגת לידים. כדי שהעסק יוכל למכור את המוצרים/השירותים שלו, הוא קודם כל חייב למשוך כמות מסוימת של פניות ולאחר מכן להפוך אותן למכירות.

דרכים להשגת לידים איכותיים

בואו נראה מהן השיטות העיקריות למשיכת לידים איכותיים:

1. השיטה העיקרית היא ליצור תוכן ללידים באתר האינטרנט

הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי אסטרטגיית יצירת הלידים אומר כי כדי לקבת פרטי קשר, אתם צריכים להציע משהו בתמורה, ו-“משהו” הזה חייב להיות בעל ערך אמיתי. למשל, תוכן שימושי.

יצירת תוכן על תחום העיסוק שלכם מאפשר להשיג מספר מטרות בבת אחת. קודם כל, זה מגדיל תנועת הגולשים באתר. ככל תעלו יותר חומרים בנושא מסוים לאתר שלכם וככל שהם יהיו איכותיים יותר, כך הדירוג שלכם לפי מילות מפתח, הקשורות לנושא זה, יהיה גבוה יותר.

שנית, אתם מעלים את המודעות למותג. כל שורה של חומר שימושי באתר שלכם מראה ללקוח פוטנציאלי שאתם אכן יודעים את העבודה.

כל התוכן שאתם יוצרים צריך להיות בעל ערך מסוים. כדי שיהיה ערך לתוכן הוא יכול לכלול פתרונות לבעיות שהלקוחות הפוטנציאליים נתקלים בהן.

הצעת תוכן ממוקד יכולה לסייע לכם במשיכת מספר גדול של לידים ממוקדים. אלה אינם אנשים אקראיים שבטעות נכנסו לאתר, אלא בסיס הלקוחות שלכם.

על מנת להשיג לידים איכותיים, אתם חייבים לנקוט בגישה שיטתית ליצירת לידים ולעקוב אחרי מסלולים של כל לקוח פוטנציאלי מהחשיפה הראשונה ועד לרכישה.

 מה צריך לעשות בשביל זה:

 לאסוף נתוניםהם יתנו לכם מידע הבא:

  • מאיפה מגיעים הלידים;
  • מקורות הלידים האיכותיים ביותר;
  • נקודות תורפה, בהן אתם מאבדים את הלקוחות הפוטנציאליים.

בסופו של דבר אתם תמצאו מקורות ללידים איכותיים, תפחיתו את עלות תהליך השגת הלידים ותלמדו לעשות דירוג ללידים שלכם.

 השתמשו ברשתות חברתיות:

  • אספו מידע בעזרת פיקסל של ריטרגטינג על המשתמשים שמבקרים באתר שלכם ותציגו להם פרסומת רלוונטית ברשתות חברתיות;
  • הוספי לחצני רשתות חברתיות כך שהמנויים יקבלו דיוור לאיפה שנוח להם;
  • נסו פלטפורמות שונות. אפשר לעבוד לא רק ב-VKontakte, Facebook או Instagram. מקורות נוספים להשגת לידים הם Pinterest ו-YouTube.

 חברו צאט בוט. הוא ינהל קשר רציף עם המנויים שלכם ויהפוך למשפך מכירות אוטומטי שיעזור להוריד עומס מאנשי מכירות. הוסיפו לאתר וידג’ט של רשתות חברתיות, דרכו אפשר לכתוב לכם במסנג’ר – הדבר יעזור בהשגת לידים ברשתות חברתיות דרך האתר.

 השתמשו בשיווק התנהגותי. תעשו ניתוח של התנועה באתר ותחלקו אותו לסגמנטים, נסו גישות שונות ובדקו את התוצאות. כך תוכלו לחזות איזו גישה ליצרת לידים תעבוד טוב יותר עבור פלחי קהל שונים.

 השתמשו במשחוק כדי ליצור לידים. אלמנט של משחק בעת הרשמה למנוי יאפשר לקבל יותר לידים וגם לקבל יותר מידע עליהם.

2. קידום האתר במנועי חיפוש

המקור הבא של הלידים הוא קידום אתרים במנועי חיפוש (search engine optimization).

במה עוזר קידום אתרים? העניין הוא שברוב הנישות המשתמשים יותר מאמינים בתוצאות של חיפוש אורגני ולא בפרסומת קונטקסטואלית. כלומר, אנו יודעים כי כמעט בכל הנישות המסחריות בראש רשימת תוצאות החיפוש תהיה פרסומת קונטסקטואלית.

ארבע תוצאות של פרסומת קונטסקטואלית, אחר כך הרבה פעמים אפשר לראות תוצאות מהמפה ורק בסוף יש תוצאות החיפוש האורגני. עם זאת, תוצאות חיפוש אורגניות מעוררים יותר אמון אצל משתמשים מאשר פרסומת קונטקסטואלית, ואני השתכנעתי בכך שוב שוב כאשר ניתחתי במקביל את Google Search Console, Google Analytics ו-Google Ads בכמה אתרים.

ברוב המקרים, בנישות מסחריות שיעור ה-CTR מתוצאות חיפוש אורגניות עבור אותן שאילתות גבוה יותר בהשוואה לפרסומת קונטקסטואלית. זה דבר ראשון.

הדבר השני שבולט ב-Google Analytic הוא ששיעור ההמרות מהתנועה באתר ללידים מתוצאות חיפוש אורגניות (Organic Search ב-Google Analytics) גבוה משמעותית מהתנועה של פרסומת קונטקסטואלית (ערוץ Paid Search).

למרות שבמקרה זה, יש לנו את אותם משתמשים שמכניסים שאילתות חיפוש ל-Google, אבל לאלה שמגיעים לאתר מתוצאות אורגניות יש סיכוי גבוה יותר שהיפכו ללידים מאשר לאלה שמגיעים מפרסומת קונטקסטואלית.

אני אישית חסיד של הגישה האולדסקולית לקידום אתרים, כלומר יותר דגש על קידום פנימי ותוכן איכותי. דרך זו לוקחת יותר זמן אך היא הרבה יותר יעילה, ואם אנחנו בוחרים בה אז האתר שלנו יהיה מאובטח יותר. לכן, “קידום אתרים לבן” מיועד לטווח ארוך והתנועה האורגנית במקרה זה גודלת בהדרגה בכל שנה.

נקודה חשובה נוספת בעניין של קידום אתרים: כמו גם במקרה של פרסום קונטקסטואלי (PPC), אם האתר שלכם נמצא ראש רשימת מנועי החיפוש, אז אנחנו גם מקבלים משתמשים שמתעניינים במוצרים ובשירותים שלכם ומחפשים אותם ממש ברגע זה וזה יתרון משמעותי של קידום אתרים.

 3. E-mail marketing

המקור הבא להשגת לידים הוא שיווק באמצעות דואר אלקטרוני. שיווק בדוא”ל הוא אחד המקורות ההמרה היעילים ביותר של לידים. אך הוא גם דורש מאמץ וזמן.

צריך למצוא קופירייטר מוכשר, משווק דואר אלקטרוני מוכשר, שיכתבו טקסטים איכותיים וכותרות איכותיות על מנת לעורר עניין אצל הקוראים של המכתבים ועל מנת שמשתמשים יקראו אותם ויעברו באמצעות הקישורים הפנימיים לאתר או לפלטפורמה שלכם כדי להשאיר שם פניה.

 4. שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן הוא יצירה והפצה של תוכן שימושי; הרגע שבו אתם מציגים את הכישורים שלכם, מביאים דוגמאות ומקרים מעניינים מפעילות של העסק שלכם, וזה בטוח ימשוך לידים. ישנן ארבע שיטות של שיווק באמצעות תוכן:

  1. וידאו – אלה סרטונים ב-YouTube, FaceBook, Instagram;
  2. תמונות, כלומר, תוכן גרפי. למשל, פלטפורמת Pinterest שמאפשרת ליצור סוג של לוח מודעות;
  3. תוכן טקסטואלי (בלוג). בבלוג אנו כותבים כתבות ייחודיות, וזה סוג התוכן שנראה ונסרק על ידי גוגל ובערבות כך הכתבות שלנו עולות לראש רשימת תוצאות החיפוש ומושכות לידים;
  4. תוכן אודיו (פודקאסטים). פודקאסטים הם סוג מסוים של תוכן, אותו צורכים בתנאים ספציפיים.

ישנן עוד דרכים למשוך לידים איכותיים, אך בכתבה פירטנו את השיטות היעילות ביותר, המכסים את הקהל הרחב.