איך מתבצע דירוג אתרים בגוגל ב-2020?

מאז תחילת שנות ה-2000 האלגוריתם של גוגל עבר סדרה של שינויים. לשם הבהרה, אנחנו נראה לכם גרף עם השינויים באלגוריתם של גוגל בציר הזמן, בו מודגמים עדכונים הכי משמעותיים:

אמנם ההשפעות של שינויים אלה משתנות במשמעותן, העדכונים באלגוריתם מצביעים על שינוי כללי בכיוון אליו הולך התחום של קידום אתרים.

לא משנה באיזה ענף אתם עובדים, עליכם להבין האם אתם רוצים שהאתר שלכם ימשיך להיות בדירוג גבוה בגוגל כאשר שינויים אלה יתרחשו.

בואו נעבור על כמה טיפים מרכזיים לשיפור הדירוג של האתר שלכם בגוגל בשנת 2020.

תוכן איכותי

מאז שמנוע חיפוש הושק לראשונה, גוגל מתייחס בצורה מאוד קפדנית לאלגוריתמים שלו. תחום קידום אתרים הוא סיפור הצלחה של שיטת ניחושים משכילים.

למעשה, העצה היחידה שהם אי פעם נתנו היא “לייצר תוכן איכותי”. יאמר להגנתם, רוב השינויים באלגוריתם של גוגל נועדו לשפר את מנוע החיפוש, אבל זה בהחלט היה תהליך ארוך.

עם עלייתה של למידת מכונה, גוגל יכולה להצהיר שהיא מצליחה לנתח את הערך הסמנטי והעמוק יותר של פיסת תוכן. יותר ויותר אלגוריתמים נוצרים כדי לנתח תוכן בהתבסס על היכולת להבין את “הכוונה הסמנטית של המשתמש”.

בשפה יותר פשוטה פירוש הדבר שמיקוד לפי מילות מפתח מקבל פחות חשיבות לעומת תוכן שפותר בעיות ונותן מענה לשאלות.

באמצעות תוכן איכותי אתם יכולים בצורה משמעותית לשפר את דירוג האתר שלכם. זאת משום שתוכן איכותי מעלה סיכוי לכך שמשתמשים יבלו יותר זמן בעמוד שלכם.

כמו כן, זה מוריד את שיעור הנטישה מהאתר והכי חשוב, נותן ערך למשתמש. בעזרת מתן ערך לקהל המשתמשים, תוכלו לשפר את הסיכוי לביקורים חוזרים.

כיצד יוצרים תוכן איכותי?

  1. כוונות המשתמש;
  2. מחקר מילות מפתח.

כוונות המשתמש

מושג “כוונת המשתמש” מתייחס למטרה הסופית של האדם שמשתמש במנוע חיפוש. במהלך השנים, גוגל שיפרה את הגדרת כוונת המשתמש.

היא נותנת דירוג גבוה לאתרים כאשר הם מתאימים למונח החיפוש ולכוונת המשתמש בשאילתת חיפוש ספציפית. מסיבה זו, חשוב לוודא שהתוכן באתר שלכם מתאים לכוונת המשתמש בקהל היעד.

מחקר מילות מפתח

הטקטיקות הקלאסיות בקידום אתרים מבוססות על מיקום של מילת מפתח:

  • באילו מילות מפתח להשתמש;
  • אילו צירופים;
  • איפה לשים אותם ובאיזו תדירות.

בעבר, זה גרם לכך שתוכן היה מתמלא במונחי חיפוש שאינם רלוונטיים עבור המשתמש. כיום, כוונת המשתמש חשובה באותה מידה ואפילו אולי יותר מאשר מונחי חיפוש.

זה לא אומר שכל אסטרטגיות לבחירת מילות המפתח נהיו מיותרות, אך מילות מפתח כשלעצמן אינן תורמות הרבה לאסטרטגיית קידום האתר שלכם – במיוחד אם אין להם שום קשר למשפט או כתבה ספציפיים.

בדרך כלל, אם מילות מפתח מופיעות בטקסט באופן טבעי, זה אומר שאתם פשוט סימנתם “V” אפילו בלי לנסות.

קידום האתר on-page

אופטימיזציית on-page טובה הוא חלק חיוני בשיפור דירוג האתר שלכם. כדי להשיג זאת, עליכם לחשוב על מספר דברים:

  1. תגיות כותרת ותיאורים מטא;
  2. כותרות וכותרות משנה;
  3. מבנה פנימי וחיצוני של הקישורים.

תגיות כותרת ותיאורים מטא

תגית כותרת היא אלמנט של HTML שמגדיר את הכותרת של העמוד. תגיות כותרת מופיעות בתוצאות של מנוע החיפוש ככותרת שניתנת ללחיצה. זהו דבר חשוב לשיתוף חברתי, שמישות וקידום אתרים.

תגית הכותרת של האתר שלכם חייבת לתאר באופן מדויק את התוכן שנמצא בו. תגית הכותרת משחק תפקיד חשוב בתחום קידום אתרים מכיוון שהיא זאת שקובעת את הכותרת אשר מופיעה במנועי חיפוש.

היא גם הדבר הראשון שעולה מול עיניו של המבקר באתר.

תיאור מטא הוא תקציר של עד 160 תווים שמשמש כסיכום תוכן של האתר. מנועי חיפוש מציגים תיאורי מטא בתוצאות החיפוש בעיקר כאשר הביטוי המבוקש נמצא בתוך התיאור, לכן הוא אמור להתאים לתוכן ולכלול את מילת המפתח שלכם.

כותרות וכותרות משנה

כותרות וכותרות משנה מאוד חשובים לצורך קידום האתר מכיוון שהם עוזרים למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין ולקרוא את הטקסט. הם משמשים כציוני דרך לקוראים ומקלים על המבקרים בהבנת משמעות של התוכן באתר.

על מנת לשפר את הדירוג של האתר בגוגל, עליכם לוודא כי הכותרות וכותרות המשנה שלכם הינם ברורים ורלוונטיים.

מבנה פנימי וחיצוני של קישורים

קישורים פנימיים הם היפרלינקים שמכוונים את המשתמש לעמוד היעד באתר שלכם. לעומת זאת, קישורים חיצוניים הם קישורים לאתרים שונים. קישורים פנימיים וחיצוניים טובים עוזרים למשתמשים ולמנועי חיפוש למצוא את האתר שלכם.

קישורים פנימיים מחברים את התוכן שלכם ונותנים לגוגל הבנה טובה יותר של מבנה האתר שלכם, בעוד שקישורים חיצוניים לתוכן אמין ושימושי עוזרים לכם לבנות מותג מוכר ומפורסם (וכן מסייעים לגוגל להבין על מה בדיוק מדובר בתוכן שלכם).

יצירת אתר מאובטח

צעד פשוט שאתם יכולים לעשות על מנת לשפר את דירוג האתר שלכם הוא לעבור מ-HTTP ל-HTTPS. מאז 2017, גוגל התחילה לסמן אתרים שלא הומרו ל-HTTPS כ-“לא מאובטח”.

HTTPS מספק למשתמשים 3 רובדי הגנה עיקריים:

  • אימות – מונע “התקפות אדם בתווך” (Man in the middle) ומספק ערובה לכך שמשתמש אכן נכנס לאתר שהתכוון אליו.
  • הצפנה – מספקת פרטיות על ידי הצפנת הנתונים וגם מאפשרת שמירה על פרטיות ובטחון המידע.
  • שלמות נתונים – מונעת שינוי או פגיעה במידע בעת העברתו.

אם מישהו נכנס לאתר שלכם וקיבל התראה מגוגל שהעמוד אינו מאובטח, סביר להניח שהוא לא יישאר בו כדי לקרוא את התוכן.

בנוסף, גוגל הצהירה בפומבי כי האבטחת אתרים מהווה פרמטר לדירוג האתר באלגוריתם החיפוש, כך שאם העמוד שלכם נמצא על HTTPS זה יעזור לכם לקבל מיקום גבוה יותר במנועי חיפוש.

כמו כן, כדי להגדיל את הזמן הממוצע שהמשתמשים מעבירים באתר שלכם, מאוד מומלץ לעקוב אחר התוכן שלכם ולראות מה עובד הכי טוב.

יכול לקרות מצב שבו הכותרת או הקריאה לפעולה שלכם לא עובדות, לכן מאוד חשוב לעשות בדיקת A/B. נסו לבנות דפי נחיתה שונים באמצעות צורות שונות של תוכן ושפה כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד שלכם.

כדאי לציין שתמונות כבדות עלולות להגדיל את זמן הטעינה של האתר שלכם, לכן יש להקפיד ולהסיר כל הקבצים שאינם בשימוש מהשרת. באופן אידיאלי, האתר צריך להעלות תוך 1-3 שניות.

בניית אתר מותאם לגלישה בנייד

מעתה, גוגל מעדכן את האינדקסים להתבסס על הגרסה הסלולרית של האתר שלכם. אתם לא חייבים לבנות גרסה סלולרית של האתר כדי להיות mobile-first indexing, אבל יהיה לכם קשה לקבל דירוג גבוה אם האתר שלכם אינו מותאם לגלישה בנייד.

כדי לדעת עד כמה האתר ידידותי לגלישה סלולרית, אתם יכולים לעשות בדיקת Google’s mobile-friendly test.

כאשר אתם עושים עיצוב או התאמה של האתר שלכם, תמיד תזכרו ביטוי “נייד מעל הכל”. בדקו את האתר במכשיר נייד על מנת לוודא שהעיצוב מובן, מגיב ופשוט לניווט במסך קטן.

שימו לב לזמן טעינה מכיוון שלגורם זה ישנה השפעה לא מבוטלת על דירוג האתר שלכם.

שיפור חווית המשתמש ומבנה האתר

גוגל תמיד טענה כי המשתמש הוא העדיפות הראשונה שלהם והתוכן שנותן מענה הכי טוב לצרכיו תמיד יקבל את הנראות הטובה ביותר.

למרות כוונותיהם, זה לא תמיד הלך בדרך הזאת ולקח לגוגל לא מעט שנים כדי לבנות אלגוריתמים מספיק חכמים שמסוגלים להציג תוכן מתאים יותר עבור שאילתת החיפוש של משתמש.

דרך מצוינת לשפר את חווית המשתמש ולקבל דירוג טוב היא לעזור למשתמשים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים. אפשר להשיג זאת באמצעות מבנה נוח וניווט פשוט באתר.

בסופו של דבר, ככל שאתם אטרקטיביים יותר בעיניי המשתמשים, כך גם אתם אטרקטיביים יותר למנועי חיפוש.

כדי לשפר את מבנה האתר, חשוב שההיררכיה שלו תהיה הגיונית. הניווט והמבנה צריכים לאפשר למבקרים לקבל גישה קלה למידע שהם מחפשים.

המידע צריך להיות נגיש ועיצוב האתר עצמו חייב להיות פשוט לגלישה בו. מבנים מורכבים מדי וניווט מסובך עלולים להרחיק מבקרים או לגרום להם לצאת מהעמוד שלכם.

קבלו כמה קישורים

על מנת לקבל תנועה, כל אתר צריך להגיע לעמוד הראשון של גוגל. אם לא מדובר באתר גדול עם סמכות ענקית, כדי להגיע לעמוד הראשון, עליכם להשיג בקלינקים (backlinks) (ולפעמים טונות של בקלינקים).

ישנן שתי סיבות עיקריות למה בניית קישור חשובה לקידום אתרים:

  • בוטים של גוגל מוציאים את התוכן בעזרת מעקב אחר הקישורים. בלי קישורים, גוגל לא יוכל למצוא את התוכן שלכם.
  • קישורים הם אחד הגורמים החשובים בדירוג של האתר. ככל שאתם מסוגלים להשיג יותר קישורים איכותיים, כך התוכן שלכם יקבל דירוג גבוה יותר.

מה זה אומר “איכותי”? בואו נסתכל איך גוגל מגדירה את המונח הזה.

תפקיד הסמכות

קישור סמכותי הוא קישור שמגיע מהאתר שרכש אימון של הקהל, המבקרים וגוגל. סביר להניח כי אתרים אלה מפרסמים באופן קבוע תוכן איכותי, אמין ומאומת שמושך קישורים נכנסים מאתרים באיכותיים אחרים.

סמכות הקישור מכונה גם “מיץ קישורים”. מיץ קישורים מתייחס לערך ש-“זורם” דרך הקישור. באתר איכותי וסמכותי יש הרבה מיץ שעובר דרך קישורים שלו וכך עוזר לדפים המקושרים לקבל דירוג גבוה יותר.

לעומת זאת, קישורים באיכות נמוכה נוטים להגיע מאתרים שאינם אמינים, ואולי אפילו כאלה שמנסים לעשות מניפולציות על דירוג במנועי חיפוש. קישורים מאתרים באיכות נמוכה יכולים לפגוע בדירוג שלכם.

הקפידו על אמינות של התוכן

תחום של קידום אתרים עתיד לעבור שינויים משמעותיים במהלך 2020, ועסקים רבים צריכים לשים לב אליהם אם הם רוצים להמשיך למשוך משתמשים לאתרים שלהם.

אך בשנת 2020, החשוב ביותר לזכור שהתוכן שאתם יוצרים קודם כל חייב לענות לדרישות של המשתמש בכמה רמות. תוכן צריך לענות לשאילתות חיפוש אמיתיות ולכלול מידע אמין, מפורט ונחקר היטב.

ימי התוכן בשביל התוכן לאט-לאט חולפים. במהלך 2020, אופטימיזציה של האתר לחוויית המשתמש תהפוך לחלק חשוב הרבה יותר מאי פעם במסע שיווק דיגיטלי מוצלח יותר.