SEO לעסקים קטנים: כל התשובות שחיפשתם

יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להבין מה זה SEO וכיצד הוא עובד? אז כדאי לכם לקרוא מדריך למתחילים, בו תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות שלכם.

לנהל עסק קטן זהו דבר קשה ומורכב. הרבה עסקים נסגרים כבר בשנה הראשונה, רבים אחרים לא מחזיקים אפילו חמש שנים. וגם אם הצליחו לשרוד, הם עלולים לפשוט רגל אם לא יסתגלו לשינוים המתרחשים בשוק.

שיווק הוא דבר מורכב, אבל התחום של שיווק דיגיטלי מורכב עוד יותר. המאפיינים המיוחדים של SEO (גישת “קופסה שחורה” כאשר ללקוח אין הבנה כיצד האתר שלו מגיע לגוגל וכיצד מתרחש תהליך הדירוג) יכולים להפוך אותו לשיטה הקשה ביותר של שיווק עבור העסק שלכם.

אולם, כאשר מדובר בקידום של האתר שלכם, אם עושים הכל בצורה נכונה, כמעט ואין דבר שיכול להתחרות עם הנראות האורגנית גבוהה במנועי חיפוש.

מיקום גבוה בתוצאות החיפוש מעורר אמון אצל משתמשים, כאשר כל מערכות היחסים העסקיות החזקות מבוססות על אמון. בכתבה זו, אנו נתייחס ל-SEO כלטקטיקה שיווקית עבור עסקים קטנים. תוכלו לקבל מידע שנצבר במהלך קידום של מאות פרויקטים.

זה יאפשר לכם, כבעלי עסק קטן, לרכוש ידע, אשר שיסייע לכם לקבל החלטות נכונות ביישום אסטרטגיית SEO. לא משנה אם תעשו את כל התהליך של SEO בעצמכם או תגייסו צוות מומחים לקידום אתרים.

הכי חשוב זה להבין כי SEO ומנועי חיפוש הם הדבר ההכרחי לקידום העסק שלכם. גורמים אלה משפיעים על הצלחתו ועל עתידו של הפרויקט.

מה זה SEO?

לצורך קידום, עסקים קטנים זקוקים לתחומי SEO הבאים:

  • אתר איכותי, מהיר ומותאם לגלישה בסלולר.
  • תוכן שמשקף היטב את היתרונות שלכם ומסביר מדוע הלקוח צריך לבחור דווקא בכם.
  • שיווק באמצעות תוכן אשר ירחיב את קהל העיד שלכם.
  • אופטימיזציה פנימית. זוהי הנקודה החשובה ביותר, לכן צריך לחשוב טוב על כותרות ותגי תיאור.
  • SEO מקומי. עסקים צריכים לקחת בחשבון את מאפייני האזור כדי לבחור שיטות SEO הטובות ביותר.
  • קישורים ועוגנים. מיקום גבוה בתוצאות חיפוש תלויה ישירות בנוכחות וכמות הקישורים.
  • אמינות של מידע (מחקרים תימטיים, סקרים, ביקורות, משובים וכו’) תסייע לכם בסגירת עסקאות.

המפתח לקבלת החלטות נכונות הוא הבנה של המצב הנוכחי ותנאי השוק. למזלם של עסקים קטנים, תחום של SEO לא יהיה מורכב למדי עבורם. לעתים קרובות ניתן להסתפק בתוכן, קישורים ועיצוב אתר האינטרנט.

האם בחרתם את ה-SEO הנכון עבור הפרויקט שלכם?

כולנו משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא את המוצרים והשירותים הדרושים. לכן, ברוב המקרים, נוכחותכם בתוצאות החיפוש היא דרך נהדרת להציג את העסק שלכם בפני קהל הצרכנים הפוטנציאלי.

אך אי אפשר לטעון שזוהי הגישה השיווקית הטובה ביותר עבור כל עסק בכל מצב ובכל עת.

חייבים לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • תקציב. יתכן שלא יהיה לכם תקציב מספיק גדול כדי להתחרות בפלח השוק שלכם.
  • זמן. לעתים קרובות השגת תוצאות מוחשיות בתחום SEO דורשת זמן רב, במיוחד בשווקים תחרותיים.
  • תחרות עם מודעות פרסום. כיום פרסום תופס הרבה מקום על מסכי משתמשים.
  • מתחרים גדולים. בשאילתות חיפוש מסוימות לחברות ענק יש יתרון מוחץ, לכן מאוד קשה להתחרות בהן.

במקרים רבים, גישה משולבת של PPC ו-SEO מביאה לתוצאות טובות. PPC מספקת תוצאות מהירות כל עוד אתם משלמים עבור הפרסום.

במקרה של SEO, לא תצליחו להשיג תוצאה מידית, אך ככל שתתחילו להשקיע באסטרטגיית SEO מוקדם יותר, כך מהר יותר תוכלו ליהנות מביצועים של הכלי השווקי הפופולרי הזה.

כיצד בוחרים מייעל ל-SEO

זוהי משימה קשה אשר דורשת מכם לעשות שיעורי בית. האם יש לפרילנסר או לסוכנות ביקורות חיוביות ומוניטין טוב? האם הם ידועים בתחום הזה?

אל תיקחו שום דבר כמובן מאליו, תמיד עדיף לבזבז זמן על חיפוש ובדיקה מעמיקה מאשר להתאכזב לאחר מכן.

להלן השאלות שיכולות לשמש כנקודת התחלה לגיוס של המועמדים הפוטנציאליים. הבנת המשמעות של שאלות אלה והתשובות האפשריות תעזור לכם לעשות בחירה מושכלת ותסייע לקמפיין SEO שלכם להפוך לנשק סודי חזק ולא לגלגל חמישי בעגלה.

כיצד אתם הולכים לשפר את ה-SEO שלנו?

שאלה פתוחה זו תסייע בהבנה של אסטרטגיה שהחברה בונה לעצמה. היינו רוצים לשמוע על:

  • בדיקות טכניות;
  • הטמעת תיקונים;
  • אופטימיזציה של העמוד;
  • התאמה של האתר לגלישה בסלולר;
  • אופטימיזציה של התוכן;
  • מחקר מילות מפתח;
  • שימוש בשיטות נוספות לשיפור אמינותו של האתר.

אילו סוגים של עבודות אתם מתכוונים לבצע כל חודש?

הסוכנות צפויה להודיע על מחזור עבודה התחלתי תלת חודשי שכולל:

  • בדיקות טכניות;
  • תיקון שגיאות;
  • אופטימיזציה של עמודי האתר;
  • יצירה ואופטימיזציה של תוכן;
  • ובניית קישורים.

באילו אסטרטגיות אתם משתמשים כדי ליצור קישורים, עוגנים ולשפר אמינות של האתר?

זוהי שאלה חשובה. אנחנו רוצים להבין כיצד עובד האתר וכיצד מתבצע הדירוג שלו. בדרך כלל, אנו מצפים לשמוע שחלק מסוים מהתוכן יהיה מיועד ליצירת קישורים.

מדי שנה משפרים מנועי חיפוש את יכולתם בניתוח קישורים, מה שהופך את עבודתם של מומחי web למורכבת יותר. לא מעניינים אותנו דיבורים על החלפות קישורים, דומיינים מרוחקים ו-PNB.

אנחנו רוצים לשמוע האם הקישורים יעמדו בדרישות המודרניות של גוגל.

האם אתם מקפידים על כל נחיות האופטימיזציה למנועי חיפוש עבור מומחי web?

השאלה הזאת מדגימה את רמת המודעות שלכם. זה יאפשר לכם לסנן חברות לא אמינות.

באילו מדדים אתם משתמשים כדי לבחון תוצאות?

אתם רוצים לדעת מה הקריטריונים שהסוכנות הולכת להשתמש בהם כדי לעקוב אחר הביצועים. דירוג לפי מילות מפתח הוא הבסיס, אבל אנו רוצים לקבל מדדי יעילות אמינים יותר.

מהו הטווח המינימלי של החוזה?

כמובן שאתם לא צריכים לחתום על חוזה ארוך טווח עם חברה לא מוכרת. אם החלטתם לחתום על חוזה, אז מומלץ להגביל אותו ל-3 חודשים. בתקופה הזאת תוכלו להתרשם עד כמה האסטרטגיה של החברה אמינה.

אילו דוחות אתם הולכים להעביר לנו בכל חודש?

איכות הדוחות תלויה בגודל התקציב, אך בכל מקרה, אתם צריכים לקבל דיווחים על צפיות במילות מפתח, עבודות שהושלמו (כולל קישורים) ותכנית עבודה לחודש הקרוב.

באיזו תדירות אתם בודקים את ההתקדמות שלכם?

כך בעצם אנחנו רוצים להבין מה בדיוק ייבדק ומתי. בעזרת בחירה נכונה של אסטרטגיית SEO סביר להניח שתוך שישה חודשים תהיו במצב הרבה יותר טוב ממה שהייתם בהתחלה. זה אומר שאתם צריכים לברר אילו שינויים יופיעו באסטרטגיית הקידום.

האם תוכלו לקדם אתר בעצמכם?

התשובה היא כן. לפחות חלק מ-SEO אפשר ליישם בכוחות עצמכם. אם בניתם אתר, אז כנראה שתתחילו לקדם אותו לבד. עם זאת, מומחי SEO יעבדו בצורה יעילה יותר וישיגו את התוצאות הרצויות מהר יותר.

הרבה יותר הגיוני לנצל את הזמן שחסכתם (כאשר אתם משכירים שירותיו של מומחה SEO) כדי לשפר היבטים אחרים של העסק שלכם.

היום באינטרנט אפשר למצוא קורסים מצוינים של SEO. מומלץ לכל בעל עסק לצפות בהם. גם אם אתם רק מחפשים וקוראים מידע רלוונטי (כתבות וספרים) על SEO, מבלי לנסות לעשות את זה בעצמכם, עדיין זה יעזור לכם להפוך ללקוח מושכל יותר.

טיפים והמלצות לעסקים קטנים

  1. הירשמו ב-Google Search Console.
  2. הירשמו ב-Google Webmaster Tools.
  3. תעשו מחקר מילות מפתח.
  4. כתבו מילות מפתח בעמודי האתר.
  5. השתמשו במילות מפתח ייעודיות עם “זנב ארוך” (שאילתות עם תחרותיות נמוכה).
  6. בדקו את מילות המפתח שלכם בעזרת PPC.
  7. תעשו אופטימיזציה לכותרות בעמודי האתר.
  8. תעשו אופטימיזציה לתגי מטא.
  9. בקשו קישורים משותפים עסקיים.

ספרו לנו על ניסיונכם באופטימיזציה של אתר האינטרנט לעסק קטן. בתגובות לכתבה תוכלו להשאיר טיפים, המלצות או שאלות.